Bemanningsplanerare (WFM) Kontaktcenter Stockholms stad

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2024-04-26


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Välkommen till oss

Vägen in till Stockholms stad går genom Kontaktcenter.

Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter. Vi är cirka 85 medarbetare som svarar på frågor som rör samhällsbyggnad, skola & förskola samt sociala frågor. Vi hjälper stadens medborgare genom att ge vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl. Det händer mycket hos oss, inte minst med bakgrund av ökade krav på förbättrad tillgänglighet och service samt effektivare ärendeprocesser och en bättre invånarupplevelse.

Nu söker Vi Dig, erfarna bemanningsplanerare/WFM som trivs i en dynamisk miljö. Du som vill vara med och utveckla Stockholms bästa invånarupplevelse tillsammans med oss.

Vi erbjuder

Som medarbetare på Serviceförvaltningen erbjuds du introduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhetsfrågor. Vi har friskvårdsbidrag och varje vecka finns möjlighet till massage i våra egna lokaler. Du får dessutom tillgång till Stockholms stads nätverk.

Din roll

Som bemanningsplanerare är du ett viktigt stöd för Kontaktcenter i det dagliga arbetet i planeringen av våra medarbetares schema. Du kommer att vara den sköter den operativa dagliga styrningen av våra servicehandläggare och verksamhetens grundschema tillsammans med ytterligare en bemanningsplanerare/personaladministratör.

Du arbetar brett med många kontaktytor och olika sammanhang. Som bemanningsplanerare har du ett övergripande ansvar för Kontaktcenters team med bemanningsplanering och trafikledning för den dagliga driften av vår minutkritiska verksamhet. I samarbete med cheferna och den andra bemanningsplaneraren planerar ni för utbildning, semester och annan frånvaro.

Funktionen bemanning/trafikledning har mandat och ansvar att bedöma möjlighet till korttidsfrånvaro utifrån verksamhetens behov, inflöde och tillgängliga resurser och får bevilja flextidsledigt och annan korttidsfrånvaro inom dag 1-14. Du samarbetar med samtliga stödfunktioner för att nå uppsatta mål om effektivitet, produktivitet och hög kvalitet.

Du arbetar nära ledningen i frågor som rör verksamhetens planering, framtida prognos och uppföljning och har ett övergripande ansvar för detta. Du har en stor inverkan på verksamhetens personalekonomi genom att säkerställa kostnadseffektivitet i planeringen och användningen av personalresurser.

Din kompetens och erfarenhet

Eftersom arbetet innebär att lägga pussel varje dag, behöver du vara analytisk, strukturerad och lösningsorienterad. På ett ansvarsfullt och självgående sätt tar du ansvar över dina uppgifter och driver dessa framåt. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är en kommunikativ och lyhörd person som både uppskattar och har förmåga att samarbeta med andra människor. Du har gott omdöme och stor integritet.

Vi söker dig med:

en relevant utbildning som vi finner lämplig för tjänsten, som lägst fullgjord gymnasieexamen
flera års erfarenhet av bemanningsplanering och/eller schemaläggning
erfarenhet av arbete i kontaktcenter och minutkritisk verksamhet
erfarenhet av att arbeta med outsourcad verksamhet med SLA och vite
mycket goda kunskaper i Excel

Meriterande med erfarenhet av:

god kunskap i systemen Calabrio (tidigare Teleopti) och Telia Ace
grundläggande kunskap i ekonomi
arbete i WFM system

Publiceringsdatum
2024-04-26

Övrig information
Känner du igen dig i beskrivningen - och vill ha en roll där du bidrar till att vi på Kontaktcenter kan säkra vår bemanning på bästa sätt!? Tveka då inte att skicka in din ansökan. Varmt välkommen!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/2315".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Serviceförvaltningen, Kontaktcenter

Kontakt
Desiree Öhrvall Nyman, rekryteringskonsult
08-50811728

Jobbnummer
8640151


Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: